Reisadvies en medicatie op reis

Voor reisadvies en -vaccinaties kunt u bij dr Georgis niet terecht.
Ook voor het aanvragen van recepten zoals malariatabletten, inentingen etc… verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de GGD of met bijvoorbeeld de travelclinic in Eindhoven of met de SGE.

Het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering geeft de landelijke richtlijnen uit voor vaccinaties en preventie van malaria bij reizigers.
Op www.lcr.nl vindt u algemene informatie die bedoeld is voor reizigers.

Reisvaccinaties vallen niet onder de reguliere huisartsenzorg.(zie website van de nederlandse zorgautoriteit.)
U dient het consult of recept contant af te rekenen. U kunt de nota indienen bij uw zorgverzekeraar. De uitbetaling is afhankelijk van uw verzekeringspakket.

MEDICATIE in het BUITENLAND.

Gaat u op reis met een medicijn dat onder de Opiumwet valt, dan moet u hiervoor een officiële verklaring aanvragen. Volg de stappen hieronder voor het aanvragen van een verklaring.

In veel landen is het bezitten en gebruiken van opiaten streng verboden. Op het overtreden van de Opiumwet staan strenge straffen. Medicijnen die onder de Opiumwet vallen kunt u dus niet zomaar meenemen naar het buitenland. Dat geldt onder andere voor slaap- en kalmeringsmiddelen (zoals Valium, Seresta), sterke pijnstillers (bijvoorbeeld Morfine), middelen voor de behandeling van ADHD (zoals medicijnen met de werkzame stof methylfenidaat) en medicinale cannabis.

Voor het veilig meenemen van deze medicatie heeft u mogelijk een zogenaamde Schengenverklaring nodig. Let op! Het duurt ca 4 weken voor u deze verklaring krijgt, dus zorg dat u deze op tijd aanvraagt. U kunt de aanvraag downloaden door op onderstaande link te klikken:

Schengenverklaring